lördag 23 januari 2010

Gustav Vasa och lilla farmor


Tjejerna fick mersmak av gårdagens Vasalopp i skolan så idag blev det en favorit i repris. De åkte och vi gick samma runda igen och de hade jättekul. Det är så roligt med dem, de hade inte åkt längdskidor innan gårdagens tävling men ville absolut vara med. Vi åkte och hämtade skidor och pjäxor hos mamma och pappa från när jag och mina syskon var små. De var modell äldre men det brydde de sig inte om. Själv när jag var liten så var jag rädd inför nya saker och ville inte vara med om jag inte var säker på något men det tycker det är jättekul med nya saker och utmaningar. Det är så roligt!

Eftermiddagen bjöd på fika hos min farmor som fyller år på tisdag. Jag,Tilda och Molly åkte dit med Jossan och Daniel. Hon bjöd på ett fantastiskt gott bröd som jag ska lägga ut på bloggen senare. Vi hade med oss härligt krispiga tulpaner och fina örhängen som hon blev jätteglad över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar