måndag 11 januari 2010

Myshelg i kalastider




Helgen var lugn och mysig. Vi förbereder oss för vår kalasmånad, 4 av 5 familjemedlemmar som fyller år är lite mycket så vi slår ihop så mycket vi kan. Det är jätteroligt att ordna kalas men jobbigt också. Idag ska vi boka lokal för barnkalas och släkten är inbjuden i slutet på månaden så det börjar ordna upp sig. I lördags kom Cilla, Staffan och tjejerna över på lite kalasfika. Jag fick jättefina presenter och vi hade några mysiga timmar med mycket prat och skratt. Tack gulliga Cilla för de fina sakerna, du är så go :)
Mina bakplaner gick dock inte som jag planerat. Den härliga kakan som jag skulle göra i kakformen som ser ut som en riddarborg blev inte alls godkänd. Den fastnade i formen för att sedan vandra vidare till papperskorgen. Jag som sett framför mig kakan som en fin borg med flocrsocker som pudersnö ovanpå. När det var dags att göra äppelkakan så var kanelen slut. Inte min bakdag alltså men lite kardemumma och vanilj fungerade lika bra som kanelen. Så kakfatet bjöd på kardemummakaka, mjukpepparkakstoppar med vitchoklad och philadelphiacreme och på toppen blåbärsgömmor.


Söndagen bjöd på pulkaåkning, långpromenad och ännu mer VHS filmer. Tjejerna tycker att det är så kul att se sig själva som 1-2-åringar och vill absolut se mer efter skolan idag. Själv blir jag alldeles varm i själen när jag ser filmerna från resor och annat skoj. De värmer gott i minnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar